domingo, 3 de enero de 2016

RESSENYA: Trilogia Els Jocs de la Fam de Suzanne Collins

1 comentario:
 

Autor/a: Suzzane Collins
Editorial: FanBooks
Edición: 2012
Género: Distopia

Sinopsis
Podries sobreviure tot sol, en un món salvatge, on tothom farà el possible perquè no tornis a veure la llum del dia?Vint-i-quatre adolescents forçats a jugar. Només un guanyador.
Els Jocs de la Fam han començat....

"Una novel·la que manté un suspens constant i que provocarà molta controvèrsia.". Stephen King

"Estava tan obsessionada amb el llibre que me l'havia d'emportar quan sortia a sopar i amagar-lo sota la taula per no parar de llegir.". Stephenie Meyer 

Sobre el autor/a
Suzanne Collins viu amb la seva família i un parell de gats adoptats a Connecticut. Des del 1991 ha treballat com a guionista de televisió i és coneguda per la sèrie Cròniques de les Terres Baixes. Amb la trilogia d'Els Jocs de la Fam, que ara publiquem íntegrament a labutxaca, s'ha situat al capdamunt de la llista dels llibres més venuts del New York Times. Arran de l'èxit de la sèrie, se n'ha fet una adaptació cinematogràfica.

Opinión personal
Fa uns quants anys que vaig llegir per primera vegada aquesta trilogia, Els Jocs de la Fam, recorde que en dos dies van anar els tres llibres a l'aire, és a dir, m'atraparen de tal forma que no vaig poder deixar-los.

Aquesta volta, rellegint-los, puc dir el mateix: m'han atrapat. De nou, Suzanne Collins m'ha fet de nou endinsar-me en el món de Katniss i la revolució dels Districtes, perquè aquesta trilogia, a part de ser una molt bona lectura, conté nombroses reflexions sobre el poder, les institucions, la llei, la justícia, el valor, la pau, la llibertat, la por i no podia faltar l'amor, ja no sols de parella, sinó l'amor a la vida.

I és que, a mesura que ens introduim en Panem, coneixem de prop, com si formarem part de la novel.la, les regles d'aquest sistema. S'organitzen per districtes i bo, tots ens coneixem ja la història d'aquest, es podria dir, clàssic de la literatura actual (?). Així que, no faré resum, sols diré que m'he tornat a dur una meravellosa sorpresa en rellegir la trilogia.

Sí, perquè m'ha enganxat com la primera vegada que vaig visitar Panem i vaig conèixer a Katniss i a la resta de personatges que cada volta cobren més vida i tenen més personalitat, a més, que com ja sabeu, continuament evolucionen durant els tres llibres.

Dels tres no sabria dir ben bé quin és el meu preferit, perquè cadascú d'ells té les seues particularitats i en cap moment he trobat ningun error, ni res que em desagradara... Així que, difícil està escollir... Tanmateix, la lectura és fluida, amena i amb moltíssima acció en tots ells.

I que dir del final? Se'ns dubte, sense paraules. Digne de guardar per sempre dins la memòria.

El millor, tot.
El pitjor, res.

A mode de conclusió, la trilogia Els Jocs de la Fam és un cant a la llibertat, a l'amor cap a la vida. Amb uns personatges que cobren vida i que es desenvolupen al llarg dels tres llibres. Amb un final explosiu com les reflexions que aborden entre les seues pàgines.

Nota: 5/5 Gràcies a FanBooks

1 comentario:

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff