miércoles, 25 de septiembre de 2013

RESEÑA (en castellano): Concert en sol major de Jordi Sierra i Fabra

4 comentarios:
 
Concert en sol major

Autor/a: Jordi Sierra i Fabra
Editorial: La Galera 
Edición: 2013
Páginas: 141
Género: Narrativa Juvenil
Sinopsis
Un nen misteriós apareix al Portal de l'Àngel de Barcelona, just al xamfrà on toca un vell violinista de carrer. Durant les hores següents, s'estableix entre tots dos un intens diàleg, i neix una estranya amistat. Fins al moment de la veritat, l'instant en el qual la música mostra qui és en realitat l'aparegut, i aleshores...

En castellano --> [Un niño misterioso aparece en el Portal del Ángel de Barcelona, justo donde toca un viejo violinista de calle. 
Durante las siguientes horas, se establece entre los dos un intenso diálogo, y nade una extraña amistad. Hasta el momento de la verdad, el instante en el cual la música muestra quien es en realidad el aparecido, y entonces...]

Sobre el autor/a
Jordi Sierra i Fabra va néixer a Barcelona el 1947. Fill únic, de família humil, es va trobar amb poques possibilitats d'aconseguir el seu somni de ser escriptor, entre altres coses, per l'oposició paterna. La seva vinculació amb la música rock (ha estat director i en molts casos fundador d'algunes de les principals revistes espanyoles entre les dècades dels anys seixanta i setanta) li va servir per fer-se popular sense perdre mai de vista el seu autèntic anhel: escriure les històries que el seu volcànic cap inventava. Va publicar el seu primer llibre el 1972. Avui ha escrit quatre-centes obres, moltes d'elles best-sellers, i ha guanyat 30 premis literaris, a més de rebre un centenar d'esments honorífics i figurar en múltiples llistes d'honor. El 2005 i el 2009 va ser candidat per Espanya al Nobel juvenil, el premi Hans Christian Andersen, i el 2007 va rebre el Premi Nacional de literatura del Ministerio de Cultura. Les seves xifres de vendes aconsegueixen els 10 milions d'exemplars. Viatger incansable, romàntic, sentimental i apassionat, es reconeix un utòpic realista i un enamorat de la paraula escrita i de la llibertat que comporta.


El 2004 va crear la Fundació Jordi Sierra i Fabra a Barcelona, i la Fundació Taller de Lletres Jordi Sierra i Fabra a Medellín, Colòmbia, com a culminació de tota una carrera i del seu compromís ètic i social. Des de llavors s'atorga cada any el premi que porta el seu nom a un jove escriptor menor de 18 anys. El 2010 les seves fundacions van rebre el Premi IBBY-Asahi de Promoció de la Lectura. El 2013 inaugura la Seu de la Fundació Jordi Sierra i Fabra.

Opinión personal
Decidí leerlo porqué las novelas de Jordi Sierra i Fabra me suelen gustar, y bueno el título me llamó la atención.

La trama es muy sencilla pero completa. ¿A qué me refiero con "completa"? Pues que a pesar de lo coritita que es y por la sencillez que desprende su trama nos encontramos con reflexiones y situaciones de la vida diaria. Se lee en un bufido, es amena y para nada aburrida.
Narrada en tercera persona y con unos diálogos que cuentan mucho más que la narración en tercera persona. Eso le da más vida a la historia.

Los personajes Tobies Martí, es el personaje con el que más he empatizado, a pesar de no ser el protagonista me ha llegado muchísimo más su historia. El protagonista de Concert en sol major, Daniel es un joven especial, que no sólo toca el violín, sino que siente la música, esa es la clave para un buen músico, que la sienta. Y eso digamos, es una parte de la novela. Su personaje, me ha caído bien pero el que me ha llegado ha sido el señor Martí. 

El final es completamente previsible pero bonito, y como digo muchas veces: de vez en cuando apetecen estos finales felices.

Lo mejor, Tobies Martí y las reflexiones tras Concert en sol major.
Lo peor, que me hubiera gustado que explicara más cosas y eso.

En definitiva, Concert en sol major es una novela rápida de leer, con sus reflexiones y con unos diálogos que le dan vida a la historia, tanto del presente de Daniel como del pasado de Tobies Martí.


Nota: 3'25/5 Gracias a La Galera

4 comentarios:

  1. No lo conocía, pero el autor me gusta mucho, así que apuntado queda.
    Besos

    ResponderEliminar
  2. Tengo ganas de leer algo de este autor, ya que he oído muy buenas crítica acerca de él.

    Un besiño

    ResponderEliminar
  3. No sé si lo leeré, tengo montones de libros pendientes y no me acaba de destacar :) Gracias por la reseña!!

    besitos<3

    ResponderEliminar

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff